فرهنگ لغت هوشيار عمومی و (( روانشناسی))
مجهز به تكنولوژي ، OCR Desktop Captureجهت ترجمه كليه لغات انگليسي و يا فارسي درون ويندوز اعم از لغات قابل انتخاب و غير قابل انتخاب ويا حتي PDF و Help (انگليسي و فارسي)
مترجم كلمه به كلمه متن و پيشرفته ترين واژه نامه
تلفظ لغات انگليسي با لهجه آمريكايي وانگليسي و ماشيني
همراه با فونتيك انگليسي
استخراج ريشه واژه هاي مركب انگليسي و تشخيص هوشمند پيشوندها و پسوندهاي استاندارد لغات
صرف افعال
همراه با امثال
عدم نياز به سي دي در هنگام اجراي نرم افزار
امكان اضافه كردن لغت جديد
سازگاري كامل با تمامي نسخه هاي ويندوزVista، Xp و 7 (32 و 64 بيتي)
رابط كاربر دو زبانه (پارسي- انگليسي)
امكان چاپ لغات ، فرهنگ لغت اصلي و فرهنگ لغت كاربر
امکان نصب بروی 5 سیستم متفاوت
http://cdcenterco.com/prodetail.php?id=00025
مکمل ریاضی 1
استادان مولف (به ترتیب حروف الفبا):
اشرفی،خرمی،رفیعی و سپهری
با توجه به اينكه تمامي دانش آموزان دبيرستاني و هنرستاني مي توانند از اين كتاب استفاده نمايند، در تاليف اين كتاب سعي شده است اولا حجم كتاب كم باشد ثانيا سوالات به گونه اي طرح شود كه دربرگيرنده ي سطوح مختلف علمي باشد.
دانلود
مکمل ریاضی سوم راهنمایی
(( نشرمکمل ریاضی )) مفتخر است در سومین سال فعالیت خود، اولین سری کتاب های دوره راهنمایی را نتشر نماید.
مکمل ریاضی سوم راهنمایی شامل خلاصه درس، سوالات ساده ، دشوار و چهارگزینه ای می باشد.
سوالاتی که با ستاره مشخص شده اند، بدون پاسخ است تا استادان به عنوان تکلیف به دانش آموزان خود بدهند.
استادان مولف (به ترتیب حروف الفبا):
اشرفی،جوانی،دهنشین،زنگی،عباسی،قدیری و مختاری
دانلود
امتحانات پایان سال سوم راهنمایی همراه با کلید تصحیح
امتحانات پایان سال سوم راهنمایی همراه با کلید تصحیح
این مجموعه شامل سوالات پایان ترم (خردادماه) شهر تهران می باشد.
سوالات امتحان 4 درس ریاضی، علوم، عربی و اتگلیسی از خردادماه 1386 تا خرداد ماه 1390
راهنمای تصحیح این سوالات مطابق با کلید تصحیح آموزش و پرورش می باشد.
دانلود
کتاب حل المسائل ریاضیات 1 اول دبیرستان ویرایش مهر 91
اینجا را دانلود کنید
قواعد بخشپذیری:
*عددی بر 2 بخشپذیر است که: رقم یکان آن زوج باشد.
*عددی بر 3 بخشپذیر است که: مجموع ارقام آن بر 3 بخشپذیر باشد.
*عددی بر 4 بخشپذیر است که: دو رقم سمت راست آن صفر باشد یا عدد دو رقمی سمت راست آن بر 4 بخشپذیر باشد.
*عددی بر 5 بخشپذیر است که: رقم یکان آن صفر یا 5 باشد.
*عددی بر 6 بخشپذیر است که: هم بر 2وهم بر3 بخشپذیر باشد.
*عددی بر 7 بخشپذیر است که: اگر رقم یکان را 2برابر کرده و از بقیه ارقام کم کنیم، عدد حاصل بر 7 بخشپذیر باشد.
*عددی بر 7 بخشپذیر است که: اگر رقم یکان را 5 برابر کرده و با بقیه ارقام جمع کنیم ، عدد حاصل بر 7 بخشپذیر باشد.

*عددی بر 8 بخشپذیر است که: عدد سه رقمی سمت راست آن بر 8 بخشپذیر باشد یا سه رقم سمت راست آن صفر باشد.
*عددی بر 11 بخشپذیر است که: اگر ارقام آن را یک در میان با هم جمع کنیم و اختلاف حاصل صفر شد آن عدد بر 11 بخشپذیر است
0=11-11 11=2+9 11=7+4 4972
*عددی بر 12 بخشپذیر است که: هم بر 3 و هم بر 4 بخشپذیر باشد.
*عددی بر13 بخشپذیر است که: اگر رقم یکان را 4 برابر کرده و با بقیه ارقام جمع کنیم عدد حاصل بر 13 بخشپذیر باشد.
39=19+20 20=4×5 195
*عددی بر 15 بخشپذیر است که: هم بر 3 و هم بر 5 بخشپذیر باشد.
*عددی بر 17 بخشپذیر است که: اگر رقم یکان آن را 5 برابر کنیم و اختلاف آن را با بقیه ارقام حساب کنیم عدد حاصل بر 17 بخشپذیر باشد.
34=11-45 45=5×9 119
*عددی بر 19 بخشپذیر است که: مجموع دو برابر رقم یکان با بقیه ارقام بر 19 بخشپذیر باشد.
*عددی بر 23 بخشپذیر است که: مجموع 7 برابر رقم یکان با بقیه ارقام مضربی از 23 باشد.
*عددی بر 27 بخشپذیر است که: اگر آن را بر 3 تقسیم کنیم خارج قسمت بر 9 بخشپذیر باشد.
*عددی بر 28 بخشپذیر است که: هم بر 4 و هم بر 7 بخشپذیر باشد.
*عددی بر 29 بخشپذیر است که: مجموع سه برابر رقم یکان با بقیه ارقام بر 29 بخشپذیر باشد .
29=14+15 15=3×5 145
*عددی بر30 بخشپذیر است که: هم بر 3 و هم بر 10 بخشپذیر باشد.
عدد Ω
عدد گُنگ، یا عدد اصم، هر عدد حقیقی است که گویا نباشد، یعنی نتوان آن را به صورت کسری که صورت و مخرجش عدد صحیح باشند نوشت. مجموعه اعداد گنگ مجموعهای ناشمارا است. از معروفترین این اعداد میتوان از π، e و ۲√ نام برد.
۱- شاید اولین عدد گنگی که بشر کشف کرد ۲√ بوده باشد.کشف این عدد منتسب به فیثاغورثیان(شاگردان فیثافورث) است و گفته میشود در رقابتهای علمی که در آن زمان بین گروههای مختلف درجریان بود این عدد نقش یک برگ برنده بزرگ را برای فیثاعورثیان ایفا کرد.این عدد طول قطر مربعی به ضلع یک میباشد که براحتی از رابطه ی فیثاعورث(a^2 + b^2 = c^2) بدست می آید.در ریاضیات کلاسیک هم ۲√ رایج ترین گزینه برای اثبات وجود اعداد گنگ است.در واقع ثابت میشود که عدد گویایی موجود نیست که به توان 2 برابر با 2 شود.اهمیت کشف اعداد گنگ در آنجا بود که نوعی عدم قطعیت به ریاضیات میداد بدین معنا که برخلاف ذات ریاضی یعنی قطعی بودن آن در عمل اعداد گنگ را نمیتوان بطور قطعی بیان کرد مثلا بسط اعشاری همین عدد ۲√ نامختوم و غیر تکراریست و برای نمایش آن مجبوریم به چند رقم اعشار آن اکتفا کنیم و بقیه را نادیده بگیریم مثلا بنویسیم 1.4142=۲√
2- یکی دیگر از اعداد گنگ مهم و تاریخی عدد پی( 3.1415 = ∏ ) میباشد.بازهم پای عدم قطعیت به میان می آید.شما دایره ای به قطر یک رسم میکنید اما محیط این دایره عدیدیست با بسط اعشاری بی انتها و غیر تکراری!!! عدد پی در بسیاری از معادلاتی که با نوسان و تناوب سر و کار دارند ظاهر می شود. بنا به شواهد تاریخی نخستین بار عدد پی توسط بابلیان (3.125) و مصریان(3.1604) در 1900 سال قبل از میلاد محاسبه شد که هر دو تا یک رقم اعشار صحیح است.همچنین در متون هندی این عدد 3.139 تقریب زده شده که حدودا تا دو رقم اعشار صحیح است. اولین کسی که عدد پی را با دقت قابل قبول تخمین زد ارشمیدس در قرن سه قبل از میلاد بود.او به کمک روش تقریب دایره با چند ضلعی های منتظم و به کمک 96 ضلعی منتظم عدد پی را 3.1519 تخمین زد که تا سه رقم اعشار صحیح است.همیچنی دانشمندی چینی بنام زو چانگ ژی در قرن 5 میلادی عدد پی را 3.14159292 محاسبه کرد که تا 6 رقم اعشار صحیح است.تا هزاره دوم میلادی کمتر از ده قم اعشار عدد پی بطور صحیح محاسبه شده بود(به کمک عدد پی تا 11 رقم اعشار میتوان محیط کره زمین را با دقت میلیمتر تخمین زد!!!) رفته رفته و با پیشرفت ریاضیات و ابداع روش سریهای نامتناهی تخمین های بهتر و بهتری برای عدد پی بدست آمد بطوریکه امروزه با استفاده از کامپیوترهای شخصی میتوان این عدد را تا میلیاردها رقم اعشار صحیح تخمین زد!!!
3- پرکاربردترین عدد گنگی که بشر تا بحال کشف کرده عدد نپر( 2.7182 = e) است.کشف این عدد منتسب به جان نپر(John Napier) دانشمند اسکاتلندی و معرف لگاریتم است.البته اهمیت این عدد بیشتر مرهون کارهای لئونارد اویلر(Leonhard Euler) دانشمند سوییسی است.چه بسیاری نیز معتقدند انتخاب حرف e برای عدد نپر بخاطر اولین حرف از نام خانوادگی اویلر بوده است.البته عده ای نیز میگویند این حرف نخستین حرف کلمه ی نمایی(exponential) است.در واقع توابع نمایی بصورت f(x)=a^x هستند و در بین تمام اعداد حقیقی ممکنی که میتوانند بجای a قرار گیرند عدد نپر تنها عددییست که باعث میشود تابع نمایی در نقطه صفر دقیقا شیبی برابر با یک داشته باشد(مشتق تابع e^x برابر است با e^x و لذا شیب این تابع در صفر برابر است با e^0=1) عدد نپر در جاهای دیگر هم ظاهر میشود.مثلا فرض کنید در بانک مبلغ یک دلار قرار داده اید و بانک به شما 100درصد سود در سال پرداخت میکند یعنی در پایان سال شما دو دلار خواهید داشت(n=1)حال اگر بانک بجای صد در صد در سال شش ماه اول 50 درصد سود پرداخت کند(یک و نیم دلار در پایان شش ماه)و در شش ماه دوم نیز 50 درصد سود پرداخت کند(به ازای یک و نیم دلار پس انداز شما)در پایان سال 1.5+0.75=2.25 دلار خواهید داشت(n=2)اگر این بار بانک هر سه ماه یک بار به شما 25 درصد سود پرداخت کند در پایان سال مبلغ 1.25+0.3125+0.390625+0.488281=2.44141 در حساب خود خواهید داشت (n=4) اگر این روند ادامه پیدا کند یعنی بانک در تعداد دفعات بیشتری به شما سود کمتری پرداخت کند و این تعداد دفعات یعنی n به بینهایت میل کند شما در پایان سال به اندازه 2.7182 = e دلار در بانک خواهید داشت!!! همچنین اگر احتمال برنده شدن شما در یک بازی n^ -1 باشد و شما این بازی را n بار انجام دهید و n به سمت بینهایت میل کند احتمال اینکه شما هر n بازی را ببازید برابر است باe^ -1 .گنگ
فرم معلم
مركز برنامه ريزي وآموزش نيروي انساني
با سلام واحترام ، اينجانب فرزند داراي مدرك كارشناسي رشته .... مستخدم رسمي شاغل در مجموعه حوزه ستادي وزارت اموزش وپرورش با پست سازماني : ........................ دفتر/اداره كل /مركز/ داوطلب آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1390 / دانشگاه آزاداسلامي در گروه آزمايشي ... رشته امتحاني كد رشته مي باشم . خو اهشمند است موافقت فرماييد .
تاريخ امضاء شماره تماس :
=================================================
(پيش نويس) فرم معلم
موافقت با انتخاب رشته فرهنگيان
كاركنان حوزه ستادي
طبق ماده 70 قانون مديريت خدمات كشوري وتبصره هاي ذيل آن ، افرادي مي توانند از مزاياي مدرك تحصيلي جديد استفاده نمايند كه براساس طرحهاي طبقه بندي مشاغل ، در شرايط احراز رشته شغلي و پست مورد تصدي ، مدرك تحصيلي ماخوذه پيش بيني شده باشد . لذا با توجه به پست سازماني خانم /آقاي كارشناس ................. مسخدم رسمي قطعي / آزمايشي / پيماني / شاغل در حوزه ستادي وزارت آموزش وپرورش ( دفتر ....
بدينوسيله با ثبت نام ايشان در آزمون سراسري /كارداني / كارشناسي / كارشناسي ارشد/ دكتري / دانشگاهها در سال 1390 در گروه آزمايشي رشته كدرشته با رعايت شرايط وضوابط مربوط وهمچنين مندرجات دفترچه راهنماي ثبت نام وانتخاب رشته آزمون موافقت نموده وازنظر وزارت آموزش وپرورش بلامانع اعلا م مي گردد .
با توجه به قانون ممنوعيت ادامه تحصيل كارگزاران كشور درساعات اداري مصوب 14/10/1372 مجلس شوراي اسلامي وماده 61 قانون مديريت خدمات كشوري ، ادامه تحصيل وي با هزينه شخصي يا اموزش رايگان دانشگاهها و در خارج ازساعات اداري روزهاي كاري هفته يا با استفاده از مرخصي امكانپذير خواهد بود.
رحمت اله صالحی - کارگزيني اداره كل اموراداري
جعفر بابايي - مديركل امورادري وتشكيلات
داودی - تعیین ضوابط ادامه تحصیل فرهنگیان
اسدالله اسدي گرمارودي
رييس مركز برنامه ريزي وآموزش نيروي انساني
|
اين برگ پيش نويس است ودر سوابق بايگاني مي ماند . برگه اي كه به افراد تسليم مي شود فقط با يك امضا ومهر وشماره شده طبق نمونه زیر مي باشد |
==============================
فرم معلم
موافقت با انتخاب رشته و ادامه تحصيل فرهنگيان
كاركنان حوزه ستادي
===========================
طبق ماده 70 قانون مديريت خدمات كشوري وتبصره هاي ذيل آن ، افرادي مي توانند از مزاياي مدرك تحصيلي جديد استفاده نمايند كه براساس طرحهاي طبقه بندي مشاغل ، در شرايط احراز رشته شغلي و پست مورد تصدي ، مدرك تحصيلي ماخوذه پيش بيني شده باشد . لذا با توجه به پست سازماني آقاي / خانم ......... ( کارشناس .....معاون .........) مستخدم رسمي شاغل در حوزه ستادي وزارت آموزش وپرورش ، بدينوسيله با ثبت نام ايشان در آزمون سراسري دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته دانشگاهها در سال 1390 در گروه آزمايشي / علوم انساني ..... مجموعه علوم تربيتي / ......... رشته ................ موافقت مي نمايد .
ادامه تحصيل ايشان پس ازقبولي نهايي درآزمون هاي مربوط ، با هزینه شخصی یا استفاده از تسهيلات آموزش رايگان دانشگاهها (بدون بورسيه ) بارعايت شرايط وضوابط مربوط وهمچنين مندرجات دفترچه راهنماي ثبت نام وانتخاب رشته ازمون ، براساس قانون ممنوعيت ادامه تحصيل كارگزاران كشور درساعات اداري مصوب 14/10/1372 مجلس شوراي اسلامي وماده 61 قانون مديريت خدمات كشوري ، در خارج ازساعات اداري روزهاي كاري هفته يا با استفاده از مرخصي امكانپذير خواهد بود
توضيحات تفصیلی درمورد فرم معلم -اعلام موافقت با انتخاب رشته فرهنگيان براي ادامه تحصيل
براساس ماده 62 قانون مديريت خدمات كشوري، كارمندان موظفند نسبت به توانمندسازي و افزايش مهارتها و تواناييهاي شغلي خود اقدام نمايند. لذا انتخاب رشته تحصيلي براي ادامه تحصيل كاركنان آموزش و پرورش داراي شرايط خاص بوده و بايد در راستاي نياز شغلي آنان باشد. بنابراين، اين افراد نميتوانند بدون در نظر گرفتن شرايط وزارت متبوع خود انتخاب رشته نموده و در سهميه فرهنگيان و يا مراكز ي كه توسط هزينههاي وزارت آموزش و پرورش اداره ميشود ادامه تحصيل دهند. فرهنگيان فقط مجازند رشتههايي را كه مورد موافقت كتبي محل خدمت قرار ميگيرد انتخاب نمايند. ضوابط مذكور در قالب فرم معلم، با توجه به مدارك تحصيلي كه در طرحهاي طبقهبندي مشاغل معلمان و كاركنان پيشبيني گرديده ابلاغ شده است .
2. براساس ماده 4 قانون متعهدين خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب مجلس شوراي اسلامي، تسليم گواهينامه يا ريزنمرات و تأييديه تحصيلي به متعهدين ممنوع است، مگرجهت تحصيل در رشتههاي مورد نياز
3. براساس بخشنامه شماره 50/710 مورخ 2/8/84 معاون برنامهريزي و توسعه مديريت، كاركناني كه قصد ادامه تحصيل در سطوح بالاتر را دارند مكلفند در رشتههاي مرتبط و مورد نياز (با توجه به مدارك تحصيلي كه در طرحهاي طبقهبندي مشاغل معلمان و كاركنان پيشبيني گرديده) ادامه تحصيل دهند و بدون رعايت اين بند اعمال مدرك تحصيلي ممنوع است. در مواردي كه فرهنگيان بدون توجه به نياز شغلي، تدريس موظف، مدرك تحصيلي، پست سازماني و نياز دستگاه (نياز را دستگاه تعيين ميكند نه كارمند) ادامه تحصيل ميدهند ، ارسال ريزنمره متعهدين خدمت، ارائه موافقتنامه در قالب فرم معلم و يا هرگونه موافقت كتبي ديگر ... ممنوع است .
تبصره : اگر فردي همزمان با انجام وظايف شغلي خود خارج از وقت اداري ، بنا به به خواست و تمايل خود در رشتههاي غيرمرتبط و غير مورد نياز ادامه تحصيل ميدهد، بالتبع ادامه تحصيلشان در سهميه فرهنگيان ميسر نيست و مواردي از قبيل ؛ موافقت با انتقال موقت، فرم معلم، ارسال ريزنمره، مأموريت، استفاده از سهميه فرهنگيان، اعمال مدرك تحصيلي، يا هرگونه موافقت نامه ديگر... موضوعيت نخواهد داشت .
4. طبق ضوابط ابلاغ شده، موافقت براساس بند 5 فرم معلم فقط از اختيارات ستاد پيشبيني شده در سازمان بوده (با رعايت عدم نياز در رشتههاي مقطع ابتدايي و نياز واقعي در مقاطع ديگر) و توسط كميته استان (سازمان) قابل بررسي است و قابل واگذاري به شهرستانها و مناطق نيست. بنابراين هرگونه موافقت مناطق به استناد بند مذكور مغاير با ضوابط ابلاغ شده ميباشد. به طور مثال : در مواردي كه آموزگار ابتدايي مازاد اعلام نشده و شديداً موردنيازاست، هيچدليل منطقي براي موافقت با ادامه تحصيل در رشتهاي كه نياز شغلي وي نيست نميباشد و توجيهاتي كه مبني بر اخذ تعهد براي عدم تغيير مقطع و .. مطرح مينمايند مسموع نميباشد و اصولاً چنين تعهداتي بدون استناد قانوني وجاهت ندارد .
5. ستاد پيشبيني شده براي فرم معلم مكلف به نظارت، بازرسي و بررسي موافقت نامههاي صادره از مناطق بوده و ميتواند منطقه را مكلف نمايد تا نسبت به ابطال موافقتنامههاي خارج از ضابطه اقدام كند.
6. توضيحات تفصيلي درمورد فرم معلم
اعلام موافقت با انتخاب رشته فرهنگيان
شرايط لازم براي موافقت با ادامه تحصيل فرهنگيان منطبق بودن رشته انتخابي با شغل افراد است كه در كليه موافقتنامهها متقاضيان بايد مشمول يك يا چند مورد ذيل باشند : اين موارد به ترتيب عبارتند از :
1. اولويت اول ـ يكسان و هم رشته بودن مدرك تحصيلي (كارداني/كارشناسي/كارشناسي ارشد / دكتري ) بارشته انتخابي از اولويتهاست و هر فردي مرتبط با رشته تحصيلي خود ادامه تحصيل دهد. يكسان و هم رشته بودن مدرك هر فرد، (غيراز مدرك ديپلم)، و آن مدركي است كه در حكم كارگزيني وي اعمال و از مزاياي آن استفاده مينمايد و مبين آن است كه آن رشته مرتبط با شغل وي و مورد نياز بوده است، لذا همچنان ميتواند در تداوم همان رشته، در مقاطع بالاتر رشته مندرج در حكم كارگزيني خود ادامه تحصيل دهد، اگر مدرك و رشتهاي به هردليل (مثلاً عدم نياز يا غيرمرتبط بودن و..) در حكم كارگزيني اعمال نشده باشد مشمول اين بند نميشود .
2. اولويت دوم ـ موافقت در داخل مجموعه رشتههاي مطلوب و مربوط در هر گروه درسي است (جدول گروههاي درسي راهنمايي و دبيرستان و رشتههاي مطلوب و مربوط پيوست ميباشد) كه در هر رشته با توجه نياز منطقه متفاوت خواهد بود. در اين حالت، موافقتنامهها فقط در داخل هر گروه بوده و خارج از گروه موافقت نميشود.
3. اولويت سوم ـ هر معلم به استناد رشته شغلي خود مندرج در بند 11 حكم كارگزيني : آموزگاري، دبير راهنمايي، دبير دبيرستان، هنرآموزي، مدرس، مربي امور تربيتي، مشاور تحصيلي، مديريت واحدآموزشي و ... و مدارك تحصيلي لازم در شرايط احراز آن شغل ميتوانند به استناد طرح طبقهبندي مشاغل معلمان كشور براي دريافت مدرك لازم براي احراز آن شغلي كه اشتغال دارد ادامه تحصيل دهد. يا براساس پست سازماني مندرج در بند 10 حكم كارگزيني، به استناد مدارك تحصيلي لازم و پيشبيني شده براي شرايط احراز پست سازماني كه در آن پست اشتغال موظف دارد. مانند : الف ) كتابدار: كه مجاز به ادامه تحصيل در رشتههاي، كتابداري، علوم كتابداري و اطلاعرساني، برنامهريزي كتابداري ب) مسئول امور آموزشي مدارس: كارداني يا كارشناسي مديريت و برنامهريزي امور آموزشي، راهنماي آموزشي، آموزش و پرورش ابتدايي، يا فوق ليسانس در رشتههاي تحصيلي مطلوب در طرح طبقهبندي معلمان كشور و ... موافقت يا عدم موافقت با هريك از اين رشتهها در داخل گروه درسي از اختيارات محل خدمت است و معلمان بايد طبق نظر كتبي محل خدمت اقدام كنند بطور مثال براي شاغلان پست مسئول امور آموزشي : يك منطقهاي ممكن است فقط در رشته برنامهريزي آموزشي موافقت كند منطقه ديگري ممكن است در رشته آموزش ابتدايي هم موافقت نمايد (برحسب نياز نيروي انساني)
4. اولويت چهارم ـ موافقت با ادامه تحصيل در داخل همه گروههاي هر مقطع (همه رشتههاي مطلوب و مربوط 9 گروه درسي راهنمايي و همه رشتههاي مطلوب و مربوط 14 گروه درسي دبيرستان بدون امكان تغيير در رسته شغلي و مقطع (خارج از هرمقطع ممنوع است). در اين حالت، آموزگار، دبير راهنمايي ، دبير دبيرستان و... هركدام فقط در همان گروههاي درسي مقطع خود بدون توجه به گروه درسي ادامه تحصيل ميدهند و در عين حال خارج از مقطع موافقت نميشود يعني آموزگار نميتواند رشتههاي دبير راهنمايي يا متوسطه را ادامه تحصيل دهد، همچنين راهنمايي دبيرستان را و ... به عبارت ديگر پس از ارائه مدرك فارغالتحصيلي، هيچ نيازي به تغيير در وضعيت فرد نيست و صرفاً ابلاغ ايشان تغيير مي يابد.
دراين حالت به رشتههاي مورد موافقت زير توجه نماييد :
الف) آموزگار ابتدايي : آموزش و پرورش ابتدايي، گروه زبان و ادبيات فارسي، گروه معارف اسلامي، گروه روانشناسي و علوم تربيتي، روانشناسي (همه گرايشها)، روانشناسي عمومي، روانشناسي شخصيت، روانشناسي تربيتي، روانشناسي باليني، علوم تربيتي، مشاوره، مشاوره و راهنمايي، سنجش و اندازهگيري، امورتربيتي، امورفرهنگي . موافقت يا عدم موافقت با هريك از اين رشتهها در اختيار محل خدمت است و معلمان بايد طبق نظر كتبي محل خدمت اقدام كنند.
ب) دبير دوره راهنمايي : در گروه : علوم تجربي، رياضي، هنر، زبان انگليسي، تربيتبدني، معارف اسلامي و پرورشي، ادبيات فارسي، علوم اجتماعي، حرفه و فن. موافقت يا عدم موافقت با هريك از اين رشتهها در اختيار محل خدمت است و معلمان بايد طبق نظر كتبي محل خدمت اقدام كنند .
ج) دبير متوسطه : در گروه : اقتصاد، تاريخ و مطالعات اجتماعي، تربيتبدني، جغرافيا، شيمي، روانشناسي و علوم تربيتي، رياضيات، زبان و ادبيات انگليسي، زبان و ادبيات فارسي، علوم زيستي و بهداشتي، فيزيك، معارف اسلامي، هنر، علوم دفاعي. موافقت يا عدم موافقت با هريك از اين رشتهها در اختيار محل خدمت است و معلمان بايد طبق نظر كتبي محل خدمت اقدام كنند .
5. اولويت پنجم ـ موافقت براساس تدريس يا اشتغال تمام وقت : اگر فردي تدريس موظف تمام وقت (غيرازاضافه كار) با ابلاغ رايانهاي در رشتهاي تدريس يا اشتغال دارد بدون توجه به مندرجات حكم كارگزيني خود ميتواند به شرط موافقت محل خدمت، در رشتهاي كه به صورت موظف تمام وقت تدريس مينمايد ادامه تحصيل دهد مشروط به اينكه حداقل يكسال تحصيلي كامل تا تاريخ صدور موافقت در آن رشته تدريس نموده و در زمان صدور موافقتنامه نيز همچنان تداوم داشته باشد. افرادي كه پست سازماني ديگري دارند ولي به صورت موظف تمام وقت با ابلاغ رسمي در پست ديگري حداقل يكسال كامل اشتغال داشته و در زمان صدور موافقتنامه نيز اشتغال آنان تداوم دارد ميتوانند به استناد مدارك تحصيلي لازم و پيشبيني شده براي شرايط احراز آن پست سازماني ادامه تحصيل دهد.
6. اولويت ششم (استثناء موردي) ـ موافقت براساس بند 5 فرم معلم فقط از اختيارات ستاد پيشبيني شده در سازمان بوده (با رعايت عدم نياز در رشتههاي مقطع ابتدايي و نياز واقعي در مقاطع ديگر) و توسط كميته استان (سازمان) قابل بررسي است و قابل واگذاري به شهرستانها و مناطق نيست. بنابراين هرگونه موافقت مناطق (بجزسازمان) به استناد بند مذكور مغاير با ضوابط ابلاغ شده ميباشد. در مواردي كه آموزگار ابتدايي مازاد اعلام نشده و شديداً مورد نياز است، هيچ دليل منطقي براي موافقت با ادامه تحصيل در رشتهاي كه نياز شغلي وي نيست نميباشد و توجيهاتي كه مبني بر اخذ تعهد براي عدم تغيير مقطع و ... مطرح مينمايند مسموع نميباشد و اصولاً چنين تعهداتي بدون استناد قانوني وجاهت ندارد.
بیماریهای گوش خارجی
بیماریهای گوش خارجی
بیماریهای کانال گوش
1. درماتیتها:
دو نوع درماتیت در کانال گوش بروز می کند که عبارتند از درماتیت های سبوروئیک و درماتیت آلرژیک یا حساسیتی.
درماتیت سبوروئیک: این نوع، شایعتر بوده و معمولاً همراه با خارش مزمن کانال و پوست خشک و پوسته پوستۀ کانال می باشد و معمولا کانال خالی از سرومن می باشد یا میزان سرومن کانال بسیار کم است.این نوع درماتیت از آن جهت مهم است و باید درمان گردد که معمولاً خارش طولانی مدت و خاراندن آن توسط بیمار باعث می گردد سد دفاعی پوست در مقابل عفونتها ضعیف شده و عفونتهای قارچی و باکتریال راحتتر می توانند گوش بیمار را آزرده کنند.

نام اصلی : میرزا جبار عسگرزاده